- Niecny BałaganiarzKitku Płaczku
- profil
Join date : 12/06/2023
Palemka
Jeszcze tylko kokos z drinkiem i słomka.
Toksyna
Byleby żadne z nas nią nie było.
Dziwna morda
Nie pytajcie.
UFO
Oby nie porwało nam kodów :manifestacja:
6/7/2023, 00:19
Akrobata
Majętność: 9–20
Umiejętności: Pływanie, Rzucanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Aktor
- teatralny
Majętność: 9–40
Umiejętności: Charakteryzacja, Historia, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- gwiazda filmowa
Majętność: 20–90
Umiejętności: Charakteryzacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste (np. Jeździectwo lub dowolna Walka Wręcz)
Antykwariusz
Majętność: 30–70
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Wycena, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Archeolog
Majętność: 10–40
Umiejętności: Archeologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (np. Chemia, Fizyka, Geologia itp.) lub Nawigacja, Spostrzegawczość, Wycena
Architekt
Majętność: 30–70
Umiejętności: Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek lub Korzystanie z Komputerów, Księgowość, Nauka (Matematyka), Perswazja, Prawo, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny).
Artysta
Majętność: 9–50
Umiejętności: Historia lub Wiedza o Naturze, Język Obcy (Dowolny), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Artysta estradowy
Majętność: 9–70
Umiejętności: Charakteryzacja, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (np. Aktorstwo, Śpiew, Komedia itp.), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Barman
Majętność: 8–25
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Bibliotekarz
Majętność: 9–35
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość oraz cztery dowolne umiejętności związane ze specjalistyczną tematyką lektur lub będące osobistymi specjalizacjami.
Bogaty hobbysta / hipster
Majętność: 50–99
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Jeździectwo, Język Obcy (Dowolny), Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz trzy dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Bokser/Zapaśnik
Majętność: 9–60
Umiejętności: Psychologia, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Walka Wręcz (Bijatyka), Zastraszanie oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Człowiek plemienny
Majętność: 0–15
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Okultyzm, Pływanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Rzucanie lub Walka Wręcz (Dowolna), Wiedza o Naturze, Wspinaczka
Deprogramator (Terapeuta ofiar zniewolenia umysłowego)
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Bijatyka), Historia, Okultyzm, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Ukrywanie oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie). Uwaga: Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, jedną z wyżej wymienionych umiejętności można zastąpić Hipnozą.
Detektyw
Majętność: 20–45
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
- policyjny
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Charakteryzacja lub Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność
- Prywatny
Majętność: 9–30
Umiejętności: Charakteryzacja, Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki (np. Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Komputerów, Ślusarstwo, Walka Wręcz (Dowolna))
- Oficer policji
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Pierwsza Pomoc, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna z tych umiejętności jako osobista specjalizacja: Jeździectwo lub Prowadzenie Samochodu
Duchowny
Majętność: 9–60
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność
Dziennikarz
- śledczy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dziennikarstwo lub Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
- Reporter
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Farmaceuta
Majętność: 35–75
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nauka (Chemia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Farmer
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu (lub Furmanki), Sztuka/Rzemiosło (Rolnictwo i Hodowla), Tropienie, Wiedzao Naturze, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Fotograf
- fotograf
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nauka (Chemia), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Ukrywanie, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
- Fotoreporter
Majętność: 10–30
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Nauka (Chemia), Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Wspinaczka, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Funkcjonariusz publiczny (Przedstawiciel władzy)
Majętność: 50–90
Umiejętności: Gadanina, Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Perswazja, Psychologia, Urok Osobisty, Zastraszanie
Gangster
- Przywódca gangu
Majętność: 60–95
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Dowolna) oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
- Podwładny
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje
Handlarz antykami
Majętność: 30–50
Umiejętności: Historia, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Wycena oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Hazardzista
Majętność: 8–50
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Zręczne Palce oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Inżynier
Majętność: 30–60
Umiejętności: Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (Fizyka), Nauka (Inżynieria), Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kamerdyner/Lokaj/Pokojówka
Majętność: 9–40 (w zależności od statusu i Majętności swojego pracodawcy)
Umiejętności: Księgowość lub Wycena, Nasłuchiwanie, Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna, np. Gotowanie, Krawiectwo, Balwierstwo) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Kelner
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Unik, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kierowca
- kierowca
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Szofer
Majętność: 10–40
Umiejętności: Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Taksówkarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Gadanina, Księgowość, Mechanika, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kowboj
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Jeździectwo, Pierwsza Pomoc lub Wiedza o Naturze, Rzucanie, Skakanie, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Tropienie, Unik.
Księgowy
Majętność: 30–70
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Perswazja, Prawo, Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki (np. Korzystanie z Komputerów)
Laborant
Majętność: 10–30
Umiejętności: Elektryka, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Chemia i dwie dowolne), Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Lekarz
Majętność: 30–80
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz dwie dowolne umiejętności jako osobiste lub naukowe specjalizacje
Lekarz medycyny sądowej
Majętność: 40–60
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Nauka (Medycyna Sądowa), Perswazja, Spostrzegawczość
Łowca grubego zwierza
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Język Obcy (Dowolny) lub Sztuka Przetrwania (Dowolna), Nasłuchiwanie lub Spostrzegawczość, Nauka (Biologia, Botanika lub Zoologia), Nawigacja, Tropienie, Ukrywanie, Wiedza o Naturze
Łowca nagród
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Elektronika lub Elektryka, Prawo, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Marynarz
- wojskowy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Elektryka lub Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Sztuka Przetrwania (Morze), Walka Wręcz (Dowolna).
- cywilny
Majętność: 20–40
Umiejętności: Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość, Wiedza o Naturze oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Mechanik (oraz inni wykwalifikowani pracownicy fizyczni)
Majętność: 9–40
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu, Sztuka/Rzemiosło (Stolarstwo, Spawanie, Hydraulika itp.), Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki.
Muzyk
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Gra na Instrumencie), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz cztery dowolne umiejętności.
Naukowiec
Majętność: 9–50
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, dowolne trzy specjalizacje z zakresu Nauki oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Nurek
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia), Nurkowanie, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Oficer wojskowy
Majętność: 20–70
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Księgowość, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Okultysta
Majętność: 9–65
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Astronomia), Okultyzm, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność* jako specjalizacja osobista
lub odpowiednia dla epoki.
* Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, może to być umiejętność Mity Cthulhu (z sugerowaną początkową wartością maksymalną 10%)
Opiekun zwierząt
Majętność: 9–40
Umiejętności: Księgowość, Medycyna, Nauka (Farmacja), Nauka (Zoologia), Pierwsza Pomoc, Tresura Zwierząt, Unik, Wiedza o Naturze
Parapsycholog ("łowca duchów")
Majętność: 9–30
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Pielęgniarka
Majętność: 9–30
Umiejętności: Medycyna, Nasłuchiwanie, Nauka (Biologia), Nauka (Chemia), Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Pilot
Majętność: 20–70
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Nauka (Astronomia), Nawigacja, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pilotowanie (Samolotu) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Pisarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm lub Wiedza o Naturze, Psychologia, Sztuka (Literatura) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki
Poszukiwacz
Majętność: 0–10
Umiejętności: Historia, Mechanika, Nauka (Geologia), Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Spostrzegawczość, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Pracownik fizyczny
- Drwal
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia lub Botanika) lub Wiedza o Naturze, Pierwsza Pomoc, Rzucanie, Skakanie, Unik, Walka Wręcz (Siekiera lub Piła Łańcuchowa), Wspinaczka
- Górnik
Majętność: 9–30
Umiejętności: Geologia, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Skakanie, Spostrzegawczość, Ukrywanie, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Niewykwalifikowany
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pierwsza Pomoc, Prowadzenie Samochodu, Rzucanie, Walka Wręcz (Dowolna) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Prawnik
Majętność: 30–80
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Prawo, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności.
Programista/Technik komputerowy/Haker
- Haker
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności
- Programista/Technik komputerowy
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Nauka (Matematyka), Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Prostytutka
Majętność: 5–50
Umiejętności: Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Ukrywanie, Unik, Zręczne Palce, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Przestępca (s. 80 podręcznik badacza)
- Dziewczyna gangstera
- Fałszerz
- Oszust
- Paser
- Przemytnik / Bandyta
- wolny strzelec
- Rabuś
- Szmugler
- chuligan
- Włamywacz
- Zabójca
Przywódca kultu, Psychiatra s. 81
Psycholog/Psychoanalityk, Redaktor, Rękodzielnik, Salowy, Sanitariusz w szpitalu psychiatrycznym s. 82
Sklepikarz s. 83
Student/Stażysta, Tramp, Traper, Treser s. 84
Włóczęga s. 84-85
Żołnierz s. 85
Majętność: 9–20
Umiejętności: Pływanie, Rzucanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Aktor
- teatralny
Majętność: 9–40
Umiejętności: Charakteryzacja, Historia, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- gwiazda filmowa
Majętność: 20–90
Umiejętności: Charakteryzacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste (np. Jeździectwo lub dowolna Walka Wręcz)
Antykwariusz
Majętność: 30–70
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Wycena, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Archeolog
Majętność: 10–40
Umiejętności: Archeologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (np. Chemia, Fizyka, Geologia itp.) lub Nawigacja, Spostrzegawczość, Wycena
Architekt
Majętność: 30–70
Umiejętności: Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek lub Korzystanie z Komputerów, Księgowość, Nauka (Matematyka), Perswazja, Prawo, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny).
Artysta
Majętność: 9–50
Umiejętności: Historia lub Wiedza o Naturze, Język Obcy (Dowolny), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Artysta estradowy
Majętność: 9–70
Umiejętności: Charakteryzacja, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (np. Aktorstwo, Śpiew, Komedia itp.), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Barman
Majętność: 8–25
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Bibliotekarz
Majętność: 9–35
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość oraz cztery dowolne umiejętności związane ze specjalistyczną tematyką lektur lub będące osobistymi specjalizacjami.
Bogaty hobbysta / hipster
Majętność: 50–99
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Jeździectwo, Język Obcy (Dowolny), Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz trzy dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Bokser/Zapaśnik
Majętność: 9–60
Umiejętności: Psychologia, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Walka Wręcz (Bijatyka), Zastraszanie oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Człowiek plemienny
Majętność: 0–15
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Okultyzm, Pływanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Rzucanie lub Walka Wręcz (Dowolna), Wiedza o Naturze, Wspinaczka
Deprogramator (Terapeuta ofiar zniewolenia umysłowego)
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Bijatyka), Historia, Okultyzm, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Ukrywanie oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie). Uwaga: Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, jedną z wyżej wymienionych umiejętności można zastąpić Hipnozą.
Detektyw
Majętność: 20–45
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
- policyjny
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Charakteryzacja lub Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność
- Prywatny
Majętność: 9–30
Umiejętności: Charakteryzacja, Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki (np. Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Komputerów, Ślusarstwo, Walka Wręcz (Dowolna))
- Oficer policji
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Pierwsza Pomoc, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna z tych umiejętności jako osobista specjalizacja: Jeździectwo lub Prowadzenie Samochodu
Duchowny
Majętność: 9–60
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność
Dziennikarz
- śledczy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dziennikarstwo lub Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
- Reporter
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Farmaceuta
Majętność: 35–75
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nauka (Chemia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Farmer
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu (lub Furmanki), Sztuka/Rzemiosło (Rolnictwo i Hodowla), Tropienie, Wiedzao Naturze, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Fotograf
- fotograf
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nauka (Chemia), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Ukrywanie, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
- Fotoreporter
Majętność: 10–30
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Nauka (Chemia), Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Wspinaczka, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Funkcjonariusz publiczny (Przedstawiciel władzy)
Majętność: 50–90
Umiejętności: Gadanina, Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Perswazja, Psychologia, Urok Osobisty, Zastraszanie
Gangster
- Przywódca gangu
Majętność: 60–95
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Dowolna) oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
- Podwładny
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje
Handlarz antykami
Majętność: 30–50
Umiejętności: Historia, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Wycena oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Hazardzista
Majętność: 8–50
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Zręczne Palce oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Inżynier
Majętność: 30–60
Umiejętności: Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (Fizyka), Nauka (Inżynieria), Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kamerdyner/Lokaj/Pokojówka
Majętność: 9–40 (w zależności od statusu i Majętności swojego pracodawcy)
Umiejętności: Księgowość lub Wycena, Nasłuchiwanie, Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna, np. Gotowanie, Krawiectwo, Balwierstwo) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Kelner
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Unik, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kierowca
- kierowca
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Szofer
Majętność: 10–40
Umiejętności: Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Taksówkarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Gadanina, Księgowość, Mechanika, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Kowboj
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Jeździectwo, Pierwsza Pomoc lub Wiedza o Naturze, Rzucanie, Skakanie, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Tropienie, Unik.
Księgowy
Majętność: 30–70
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Perswazja, Prawo, Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki (np. Korzystanie z Komputerów)
Laborant
Majętność: 10–30
Umiejętności: Elektryka, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Chemia i dwie dowolne), Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Lekarz
Majętność: 30–80
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz dwie dowolne umiejętności jako osobiste lub naukowe specjalizacje
Lekarz medycyny sądowej
Majętność: 40–60
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Nauka (Medycyna Sądowa), Perswazja, Spostrzegawczość
Łowca grubego zwierza
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Język Obcy (Dowolny) lub Sztuka Przetrwania (Dowolna), Nasłuchiwanie lub Spostrzegawczość, Nauka (Biologia, Botanika lub Zoologia), Nawigacja, Tropienie, Ukrywanie, Wiedza o Naturze
Łowca nagród
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Elektronika lub Elektryka, Prawo, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Marynarz
- wojskowy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Elektryka lub Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Sztuka Przetrwania (Morze), Walka Wręcz (Dowolna).
- cywilny
Majętność: 20–40
Umiejętności: Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość, Wiedza o Naturze oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Mechanik (oraz inni wykwalifikowani pracownicy fizyczni)
Majętność: 9–40
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu, Sztuka/Rzemiosło (Stolarstwo, Spawanie, Hydraulika itp.), Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki.
Muzyk
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Gra na Instrumencie), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz cztery dowolne umiejętności.
Naukowiec
Majętność: 9–50
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, dowolne trzy specjalizacje z zakresu Nauki oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).
Nurek
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia), Nurkowanie, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Oficer wojskowy
Majętność: 20–70
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Księgowość, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Okultysta
Majętność: 9–65
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Astronomia), Okultyzm, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność* jako specjalizacja osobista
lub odpowiednia dla epoki.
* Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, może to być umiejętność Mity Cthulhu (z sugerowaną początkową wartością maksymalną 10%)
Opiekun zwierząt
Majętność: 9–40
Umiejętności: Księgowość, Medycyna, Nauka (Farmacja), Nauka (Zoologia), Pierwsza Pomoc, Tresura Zwierząt, Unik, Wiedza o Naturze
Parapsycholog ("łowca duchów")
Majętność: 9–30
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Pielęgniarka
Majętność: 9–30
Umiejętności: Medycyna, Nasłuchiwanie, Nauka (Biologia), Nauka (Chemia), Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)
Pilot
Majętność: 20–70
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Nauka (Astronomia), Nawigacja, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pilotowanie (Samolotu) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Pisarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm lub Wiedza o Naturze, Psychologia, Sztuka (Literatura) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki
Poszukiwacz
Majętność: 0–10
Umiejętności: Historia, Mechanika, Nauka (Geologia), Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Spostrzegawczość, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Pracownik fizyczny
- Drwal
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia lub Botanika) lub Wiedza o Naturze, Pierwsza Pomoc, Rzucanie, Skakanie, Unik, Walka Wręcz (Siekiera lub Piła Łańcuchowa), Wspinaczka
- Górnik
Majętność: 9–30
Umiejętności: Geologia, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Skakanie, Spostrzegawczość, Ukrywanie, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
- Niewykwalifikowany
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pierwsza Pomoc, Prowadzenie Samochodu, Rzucanie, Walka Wręcz (Dowolna) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Prawnik
Majętność: 30–80
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Prawo, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności.
Programista/Technik komputerowy/Haker
- Haker
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności
- Programista/Technik komputerowy
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Nauka (Matematyka), Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste
Prostytutka
Majętność: 5–50
Umiejętności: Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Ukrywanie, Unik, Zręczne Palce, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista
Przestępca (s. 80 podręcznik badacza)
- Dziewczyna gangstera
- Fałszerz
- Oszust
- Paser
- Przemytnik / Bandyta
- wolny strzelec
- Rabuś
- Szmugler
- chuligan
- Włamywacz
- Zabójca
Przywódca kultu, Psychiatra s. 81
Psycholog/Psychoanalityk, Redaktor, Rękodzielnik, Salowy, Sanitariusz w szpitalu psychiatrycznym s. 82
Sklepikarz s. 83
Student/Stażysta, Tramp, Traper, Treser s. 84
Włóczęga s. 84-85
Żołnierz s. 85
Nie możesz odpowiadać w tematach
miejsce na creditsy :wobble: