Śmietniszcze
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
mirage

Go down
Niecny Bałaganiarz
Niecny Bałaganiarz
Kitku Płaczku
profil
Kitku Płaczku
Liczba postów : 20
Join date : 12/06/2023
Palemka
Jeszcze tylko kokos z drinkiem i słomka.
Toksyna
Byleby żadne z nas nią nie było.
Dziwna morda
Nie pytajcie.
UFO
Oby nie porwało nam kodów :manifestacja:
Profesje Empty
6/7/2023, 00:19
Akrobata
Majętność: 9–20
Umiejętności: Pływanie, Rzucanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Aktor
- teatralny
Majętność: 9–40
Umiejętności: Charakteryzacja, Historia, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

- gwiazda filmowa
Majętność: 20–90
Umiejętności: Charakteryzacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste (np. Jeździectwo lub dowolna Walka Wręcz)

Antykwariusz
Majętność: 30–70
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Wycena, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Archeolog
Majętność: 10–40
Umiejętności: Archeologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (np. Chemia, Fizyka, Geologia itp.) lub Nawigacja, Spostrzegawczość, Wycena

Architekt
Majętność: 30–70
Umiejętności: Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek lub Korzystanie z Komputerów, Księgowość, Nauka (Matematyka), Perswazja, Prawo, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny).

Artysta
Majętność: 9–50
Umiejętności: Historia lub Wiedza o Naturze, Język Obcy (Dowolny), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Artysta estradowy
Majętność: 9–70
Umiejętności: Charakteryzacja, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (np. Aktorstwo, Śpiew, Komedia itp.), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Barman
Majętność: 8–25
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Bibliotekarz
Majętność: 9–35
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość oraz cztery dowolne umiejętności związane ze specjalistyczną tematyką lektur lub będące osobistymi specjalizacjami.

Bogaty hobbysta / hipster
Majętność: 50–99
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Jeździectwo, Język Obcy (Dowolny), Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz trzy dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Bokser/Zapaśnik
Majętność: 9–60
Umiejętności: Psychologia, Skakanie, Spostrzegawczość, Unik, Walka Wręcz (Bijatyka), Zastraszanie oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Człowiek plemienny
Majętność: 0–15
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Okultyzm, Pływanie, Skakanie, Spostrzegawczość, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Rzucanie lub Walka Wręcz (Dowolna), Wiedza o Naturze, Wspinaczka

Deprogramator (Terapeuta ofiar zniewolenia umysłowego)
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Bijatyka), Historia, Okultyzm, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Ukrywanie oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie). Uwaga: Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, jedną z wyżej wymienionych umiejętności można zastąpić Hipnozą.

Detektyw
Majętność: 20–45
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

- policyjny
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Charakteryzacja lub Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność

- Prywatny
Majętność: 9–30
Umiejętności: Charakteryzacja, Korzystanie z Bibliotek, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki (np. Broń Palna (Dowolna), Korzystanie z Komputerów, Ślusarstwo, Walka Wręcz (Dowolna))

- Oficer policji
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Pierwsza Pomoc, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Bijatyka), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna z tych umiejętności jako osobista specjalizacja: Jeździectwo lub Prowadzenie Samochodu

Duchowny
Majętność: 9–60
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność

Dziennikarz
- śledczy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dziennikarstwo lub Fotografia), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

- Reporter
Umiejętności: Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

Farmaceuta
Majętność: 35–75
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nauka (Chemia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

Farmer
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu (lub Furmanki), Sztuka/Rzemiosło (Rolnictwo i Hodowla), Tropienie, Wiedzao Naturze, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Fotograf
- fotograf
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nauka (Chemia), Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Ukrywanie, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

- Fotoreporter
Majętność: 10–30
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Nauka (Chemia), Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia), Wspinaczka, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Funkcjonariusz publiczny (Przedstawiciel władzy)
Majętność: 50–90
Umiejętności: Gadanina, Historia, Język Ojczysty, Nasłuchiwanie, Perswazja, Psychologia, Urok Osobisty, Zastraszanie

Gangster
- Przywódca gangu
Majętność: 60–95
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Nasłuchiwanie, Prawo, Psychologia, Spostrzegawczość, Walka Wręcz (Dowolna) oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

- Podwładny
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Walka Wręcz (Dowolna), dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje

Handlarz antykami
Majętność: 30–50
Umiejętności: Historia, Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Wycena oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

Hazardzista
Majętność: 8–50
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Aktorstwo), Zręczne Palce oraz dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

Inżynier
Majętność: 30–60
Umiejętności: Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Mechanika, Nauka (Fizyka), Nauka (Inżynieria), Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Sztuka/Rzemiosło (Rysunek Techniczny) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Kamerdyner/Lokaj/Pokojówka
Majętność: 9–40 (w zależności od statusu i Majętności swojego pracodawcy)
Umiejętności: Księgowość lub Wycena, Nasłuchiwanie, Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna, np. Gotowanie, Krawiectwo, Balwierstwo) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Kelner
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Unik, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Kierowca
- kierowca
Majętność: 9–20
Umiejętności: Księgowość, Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

- Szofer
Majętność: 10–40
Umiejętności: Mechanika, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

- Taksówkarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Gadanina, Księgowość, Mechanika, Nawigacja, Prowadzenie Samochodu, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Kowboj
Majętność: 9–20
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Jeździectwo, Pierwsza Pomoc lub Wiedza o Naturze, Rzucanie, Skakanie, Sztuka Przetrwania (Dowolna), Tropienie, Unik.

Księgowy
Majętność: 30–70
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Nasłuchiwanie, Perswazja, Prawo, Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki (np. Korzystanie z Komputerów)

Laborant
Majętność: 10–30
Umiejętności: Elektryka, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Chemia i dwie dowolne), Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Lekarz
Majętność: 30–80
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Pierwsza Pomoc, Psychologia oraz dwie dowolne umiejętności jako osobiste lub naukowe specjalizacje

Lekarz medycyny sądowej
Majętność: 40–60
Umiejętności: Język Obcy (Łacina), Korzystanie z Bibliotek, Medycyna, Nauka (Biologia), Nauka (Farmacja), Nauka (Medycyna Sądowa), Perswazja, Spostrzegawczość

Łowca grubego zwierza
Majętność: 20–50
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Język Obcy (Dowolny) lub Sztuka Przetrwania (Dowolna), Nasłuchiwanie lub Spostrzegawczość, Nauka (Biologia, Botanika lub Zoologia), Nawigacja, Tropienie, Ukrywanie, Wiedza o Naturze

Łowca nagród
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna) lub Walka Wręcz (Dowolna), Elektronika lub Elektryka, Prawo, Prowadzenie Samochodu, Psychologia, Tropienie, Ukrywanie oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).

Marynarz
- wojskowy
Majętność: 9–30
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Elektryka lub Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Sztuka Przetrwania (Morze), Walka Wręcz (Dowolna).

- cywilny
Majętność: 20–40
Umiejętności: Mechanika, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość, Wiedza o Naturze oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).

Mechanik (oraz inni wykwalifikowani pracownicy fizyczni)
Majętność: 9–40
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Prowadzenie Samochodu, Sztuka/Rzemiosło (Stolarstwo, Spawanie, Hydraulika itp.), Wspinaczka oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste lub odpowiednie dla epoki.

Muzyk
Majętność: 9–30
Umiejętności: Nasłuchiwanie, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Gra na Instrumencie), jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz cztery dowolne umiejętności.

Naukowiec
Majętność: 9–50
Umiejętności: Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Komputerów lub Korzystanie z Bibliotek, Spostrzegawczość, dowolne trzy specjalizacje z zakresu Nauki oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie).

Nurek
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia), Nurkowanie, Pierwsza Pomoc, Pilotowanie (Łódź), Pływanie, Spostrzegawczość oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Oficer wojskowy
Majętność: 20–70
Umiejętności: Broń Palna (Dowolna), Księgowość, Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Okultysta
Majętność: 9–65
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Nauka (Astronomia), Okultyzm, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność* jako specjalizacja osobista
lub odpowiednia dla epoki.
* Jeśli Strażnik Tajemnic wyrazi zgodę, może to być umiejętność Mity Cthulhu (z sugerowaną początkową wartością maksymalną 10%)

Opiekun zwierząt
Majętność: 9–40
Umiejętności: Księgowość, Medycyna, Nauka (Farmacja), Nauka (Zoologia), Pierwsza Pomoc, Tresura Zwierząt, Unik, Wiedza o Naturze

Parapsycholog ("łowca duchów")
Majętność: 9–30
Umiejętności: Antropologia, Historia, Język Obcy (Dowolny), Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm, Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Fotografia) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Pielęgniarka
Majętność: 9–30
Umiejętności: Medycyna, Nasłuchiwanie, Nauka (Biologia), Nauka (Chemia), Pierwsza Pomoc, Psychologia, Spostrzegawczość oraz jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie)

Pilot
Majętność: 20–70
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Nauka (Astronomia), Nawigacja, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pilotowanie (Samolotu) oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Pisarz
Majętność: 9–30
Umiejętności: Historia, Język Obcy (Dowolny), Język Ojczysty, Korzystanie z Bibliotek, Okultyzm lub Wiedza o Naturze, Psychologia, Sztuka (Literatura) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista lub odpowiednia dla epoki

Poszukiwacz
Majętność: 0–10
Umiejętności: Historia, Mechanika, Nauka (Geologia), Nawigacja, Pierwsza Pomoc, Spostrzegawczość, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Pracownik fizyczny
- Drwal
Majętność: 9–30
Umiejętności: Mechanika, Nauka (Biologia lub Botanika) lub Wiedza o Naturze, Pierwsza Pomoc, Rzucanie, Skakanie, Unik, Walka Wręcz (Siekiera lub Piła Łańcuchowa), Wspinaczka

- Górnik
Majętność: 9–30
Umiejętności: Geologia, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Skakanie, Spostrzegawczość, Ukrywanie, Wspinaczka oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

- Niewykwalifikowany
Majętność: 9–30
Umiejętności: Elektryka, Mechanika, Obsługa Ciężkiego Sprzętu, Pierwsza Pomoc, Prowadzenie Samochodu, Rzucanie, Walka Wręcz (Dowolna) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Prawnik
Majętność: 30–80
Umiejętności: Korzystanie z Bibliotek, Księgowość, Prawo, Psychologia, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności.

Programista/Technik komputerowy/Haker
- Haker
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Spostrzegawczość, jedna z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz dwie dowolne umiejętności

- Programista/Technik komputerowy
Majętność: 10–70
Umiejętności: Elektronika, Elektryka, Korzystanie z Bibliotek, Korzystanie z Komputerów, Nauka (Matematyka), Spostrzegawczość oraz dwie dowolne umiejętności jako specjalizacje osobiste

Prostytutka
Majętność: 5–50
Umiejętności: Psychologia, Sztuka/Rzemiosło (Dowolna), Ukrywanie, Unik, Zręczne Palce, dwie z umiejętności interpersonalnych (Gadanina, Perswazja, Urok Osobisty lub Zastraszanie) oraz jedna dowolna umiejętność jako specjalizacja osobista

Przestępca (s. 80 podręcznik badacza)
- Dziewczyna gangstera
- Fałszerz
- Oszust
- Paser
- Przemytnik / Bandyta
- wolny strzelec
- Rabuś
- Szmugler
- chuligan
- Włamywacz
- Zabójca

Przywódca kultu, Psychiatra s. 81

Psycholog/Psychoanalityk, Redaktor, Rękodzielnik, Salowy, Sanitariusz w szpitalu psychiatrycznym s. 82

Sklepikarz s. 83

Student/Stażysta, Tramp, Traper, Treser s. 84

Włóczęga s. 84-85

Żołnierz s. 85
Powrót do góry
Nie możesz odpowiadać w tematach
miejsce na creditsy :wobble: