Śmietniszcze
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
mirage

Go down
Niecny Bałaganiarz
Niecny Bałaganiarz
Kitku Płaczku
profil
Kitku Płaczku
Liczba postów : 20
Join date : 12/06/2023
Palemka
Jeszcze tylko kokos z drinkiem i słomka.
Toksyna
Byleby żadne z nas nią nie było.
Dziwna morda
Nie pytajcie.
UFO
Oby nie porwało nam kodów :manifestacja:
Mechanika Empty
12/6/2023, 22:24
Rzuty na umiejętności:
- Wykonywane za pomocą k100
- Żeby rzut był udany, wynik musi mieścić się w zakresie punktów umiejętności postaci (np. rzuca na pierwszą pomoc, której ma 30 - żeby się udało, musi zmieścić się w przedziale 1-30; jeśli wypadnie mu 31 to znaczy, że się nie udało)
- Wartości 1 oraz 100 to odpowiednio krytyczny sukces i krytyczna porażka | w przypadku krytycznego sukcesu postać np. może pomóc innej postaci, której rzut się nie udał (choćby przy przeskakiwaniu jakiejś rozpadliny), zdobywa jakiś dodatkowy przedmiot (lub punkty poczytalności, szczęścia itp.); krytyczna porażka oznacza wyjątkowo nieprzyjemne konsekwencje przy podejmowaniu akcji, często wiążące się z otrzymaniem obrażeń (np. skręcenie kostki przy skakaniu, uderzenie sojusznika przy walce bronią białą, zacięcie się broni palnej)
- Udany rzut może być: sukcesem zwykłym (wynik po prostu mieści się w zakresie punktów umiejętności), sukcesem trudnym (wynik to mniej lub równo 1/2 posiadanej wartości punktów umiejętności - np. 14, gdy posiada się 30 w perswazji) lub sukcesem ekstremalnym (wynik to 1/5 lub mniej posiadanych punktów umiejętności - np. 10, gdy posiada się 50 archeologii).
- Wyniki można obniżać zużywając punkty szczęścia | przydatne w przypadku, gdy do sukcesu brakuje kilka oczek, a wolimy, żeby rzut się udał; punkty szczęścia można zdobyć jako nagrody w eventach lub gdy podczas rozwoju umiejętności przekroczy się 90 punktów w jednej kategorii | punktami szczęścia nie można obniżyć krytycznej porażki

Rzuty na obrażenia:
- Każda broń będzie mieć przydzieloną kostkę, jakie obrażenia może zadać
- Podobnie będzie z potworami
- Do czarów coś wykminię .-.
- Modyfikator obrażeń [przy walce wręcz] | siła+budowa ciała -> 2-64 [-2] | 65-84 [-1] | 85-124 [0] | 125-164 [+1k4] | 165-204 [+1k6]

Rzuty na poczytalność:
- Przy istotach wywołujących strach (będą mieć przypisane kostki, ile się straci, jeśli rzut nie wejdzie)
- Kiedy zobaczy się zwłoki czy inne obrzydlistwa
- W niektórych lokacjach
- Będzie lista specjalnych bonusów, które wpływają na to czy dana postać reaguje strachem, czy ma "meh, zwykły wtorek"
- Słabości mogą wpływać na dodatkowe sytuacje, w których postać straci punkty poczytalności lub ich ilość (np. fobie)
- Przynależność do niektórych grup może wpływać na odporność na niektóre sytuacje wywołujące utratę poczytalności

Rzuty na szczęście:
- W przypadku, gdy w trakcie wydarzenia gracz chce mieć przy sobie jakiś itemek, który normalnie posiada, ale jest gapa i nie wpisał go w ekwipunek (udany rzut sprawi, że "o kurcze jednak wziął")
- Inny przypadek: MG wybiera ofiarę, której się oberwie lub coś w ten deseń
- Rzuca się tak samo jak na umiejętność: k100 i musi wejść mniej lub równo, ile wynosi wartość szczęścia postaci
- Nieudanego rzutu nie można obniżyć szczęściem.

Rzuty na rozwój umiejętności:
- Najpierw podczas wątków musi X razy się udać
- Potem w temacie z aktualizacjami statów postaci rzuca się k100 i musi się nie udać (wynik rzutu wyższy od posiadanej ilości punktów w danej umiejce)
- Jeśli rzut nie wejdzie, następuje rzut k10 i wynik dodaje się do posiadanej ilości punktów w umiejce

Rozwój majętności:

Rozwój znajomości mitów Cthulhu:

Rzuty na czarymary:
- Oparte o cechę moc
- Zużywają punkty magii

Używanie mutkowych zdolności:
-

Zdobywanie składników:
- Rzut na jakąś umiejkę
- Rzut k10 (?) ile się tego udało ogarnąć

Tworzenie itemków:
-
Powrót do góry
Nie możesz odpowiadać w tematach
miejsce na creditsy :wobble: